به گزارش مشرق، رفتن به سینما و تماشای فیلمهای گوناگون یکی از بهترین تفریحات برای انسانها به حساب میآید که باعث شده ساعتی فارغ از مرارتهای زندگی خویشتن، در سالن تاریک سینما و در کنار دیگران به تماشای داستانی دیگر بنشینند و به قصه فیلم دل بسپارند.
اما رفتن به سینما سختیهایی هم دارد، مثل این که اعضا خانواده و یا دوستانی که با هم برای تماشا فیلمی از خانه خارج میشوند باید مسیری را تا رسیدن به سینما طی کنند که ممکن است این راه موجبات خستگی و رخوت آنان را فراهم آورد و آنان را از رفتن به سینما منصرف کند.
در ماه رمضان، سختی طی کردن مسیر سینما دشوارتر هم به نظر میرسد، چون در این ماه جدا از مسیر طولانی باید با گرسنگی و تشنگی نیز مقابله کرد و این اتفاق باعث میشود که افراد کمتری به سینما بروند.
به همین منظور شورای صنفی نمایش برنامهای را با عنوان طرح ویژه ماه رمضان برای اکران فیلمها در نظر گرفته است که طی آن مخاطبان سینما دوست میتوانند از افطار تا سحر به سالن سینما رفته و به تماشای فیلم مورد علاقه خود بنشینند.
حال با گذشتن روزهای ابتدایی از ماه مبارک رمضان این سوال پیش میآید که این طرح تا چه حد در جذب مخاطبان به سالنهای سینما موفق بوده است؟
در این خصوص رضا سعیدیپور، مدیرعامل پردیس سینمایی آزادی میگوید: خوشبختانه این طرح همچون سالهای گذشته باعث جذب مردم به سالنهای سینما شده و سینمادوستان پس از افطار برای تماشای فیلم مورد علاقه خود به سینماها میآیند و بخشی از اوقات فراغت خود را در سالنهای نمایش فیلم میگذرانند.
وی ادامه داد: به نظر من همانند سال گذشته این طرح در پردیسهای سینمایی به نسبت سینماهای یک سالنه موفقتر بوده است.
این سینمادار اظهار داشت: مردم خانوادگی و گروهی به سینما میآیند، که در این صورت هم بیشتر علاقهمند به تماشای فیلمهای کمدی هستند، به دلیل اینکه تمامی اعضا خانواده با این فیلمها ارتباط برقرار میکنند.
در خصوص طرح ویژه اکران در ماه رمضان نظر یک سینمادار دیگر را هم جویا شدیم.
منوچهر محمدی مدیرعامل پردیسهای سینمایی «مگامال» و «زندگی» در این خصوص گفت: مجموع فروش و استقبال مردم در سینماهای پردیس «مگامال» و «زندگی» خوب و قابل قبول بوده است و من فکر میکنم این اتفاق باعث شد که سینماها رونق بگیرند و شاهد افزایش مخاطب برای فیلمها باشیم؛ البته به نظر من هنوز برای این طرح باید تبلیغات بیشتری صورت بگیرد.
وی در پایان گفت: مردم اقبال خوبی به این طرح نشان دادند.
به نظر میرسد که طرح ویژه ماه رمضان، مقوله موفقی بوده و توانسته است که مردم را به سالن سینماها بکشاند، اما در نهایت توجه به این مسئله نیز ضروری است که مخاطب این حق را دارد که از سینماگران و سینماداران مطالبه فیلم خوب داشته باشد و سینماگران در مقابل این رونقی که در سالنهای سینما شاهدش هستیم موظف به ساختن فیلمهای غنی و پربار برای مخاطبان و مردم هستند.